Friday, March 4, 2011

Harapan Kepada Kawan-Kawan Penternak Ayam Kampung

Sehingga kini, kalian yang telah banyak memberi keyakinan kepada aku untuk terus memajukan usaha penternakan ini. Terkadang hati ini berdetik apakah aku akan berjaya untuk sama-sama bersaing dengan penternak senior, tapi aku percaya yang mengatur rezeki kita adalah Allah.
Setelah masuk pusingan ketiga ini keyakinan aku semakin membara untuk muncul sebagai pesaing kepada mereka yang telah berjaya. Keyakinan ini datangnya dari tunjuk ajar kawan-kawan yang tidak kedekut ilmu dan pengalaman ditambah hasil yang telah saya perolehi dari projek pertama dan kedua.
Saya juga pernah berfikir dalam perniagaan ini perlu ada niat kita bersedekah 
untuk mereka yang berurusan dengan perniagaan kita, kerana sesungguh sekiranya kita bersedekah Allah telah berjanji untuk melipat gandakan rezeki kita. InsyaALLAH.

1 comment:

  1. Mentang2 la dah dapat hasil lumayan ,,,,,update la blog ni. moga terus sucess ye

    ReplyDelete